Održavanje hidrauličnih čekića

Jedan od osnovnih parametara kod održavanja hidrauličnih čekića je pritisak azotnog gasa (N2) u akumulatorskim komorama. Ukoliko pritisak u komorama opadne, dolazi do nepravilog rada i samnjenja učinka (snage) hidrauličnog čekića. Svaka marka hidruličnog čekića zahteva tačno određenja punjenja (bar) N2 gasom propisana servisnim uputstvima proizvođača.

Da bi se smanjilo habanje između alata i čaura na hidrauličnom čekiću, potrebno je podmazivati alat(špic) i osigurače alata odgovarajućim mastima. Ove masti (paste) su namenske i nijedna standardna mast ne može da je zameni.
Savremeniji hidraulični čekići poseduju sisteme za automatska podmazivanja.

Podmazivanjem smanjujemo trenje i pojavu zazora (A-Slika 1) između špice i čaura koje vode alat. Kod manjih čekića (<500 kg), zazor ne treba da prelazi 5-6 mm. Kod većih hidrauličnih čekića (>1000 kg) ovaj zazor može da pređe 10 mm.
Ovo su dva osnovna parametra održavanja prilikom rada na hidrauličnom čekiću.
Postoji još segmenata na hidrauličnom čekiću čije radno stanje treba pratiti:
odbojne gume (amortizeri, baferi), amortizujuće opruge (ispod vezne ploče), pohabanost osigurača radnog alata (špice), stanje hidrauličnih priključaka na hidrauličnim creva kao i pohabanost hidraulična creva.